Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka
Nasze programy zajęciowe

Terapia behawioralna

Terapia behawioralna jest uznawana za jedną z najbardziej skutecznych metod pracy z dziećmi z całościowymi zaburzeniami rozwoju, w tym dziecka z autyzmem.

Efekty dla dziecka:
-
nauczy się nowych umiejętności w celu zmiany i redukcji zachowań niepożądanych. Twoje dziecko może nauczyć się „co robić” nie tylko „czego nie wolno robić”;
-
rozwijać pozytywne zachowania i redukować zachowania niepożądane np. wzmacnianie może wpływać na wzrost zachowań społecznych i co za tym idzie redukcję zachowań niepożądanych;
-
rozwijać społeczne oraz umiejętności dotyczące samodzielności dziecka;
-
wpływać na możliwość koncentrowania się na zadaniu, kończenia zadania oraz rozwijać motywację do pracy;
-
dążyć do poprawy umiejętności poznawczych. Pomóc twojemu dziecku rozwijać umiejętności uczenia się;
-
generalizować nabyte umiejętności tzn. wykorzystywać umiejętności, które dziecko nabyło w procesie terapii w innych sytuacjach i wśród innych osób;
-
wspierać rozwój dziecka w szkole bądź przedszkolu między innymi poprzez kształtowanie i wzmacnianie zachowań pożądanych.

Terapia logopedyczna
Efekty dla dziecka:
-
diagnoza wad mowy;
-
terapia logopedyczna opierającą się na ocenie poziomu rozwoju mowy dziecka;
-
kształtowanie i rozwijanie mowy i języka dziecka;
-
korekcja wadliwej artykulacji.
Terapia logopedyczna jest nieodłącznym elementem terapii dziecka z zaburzeniami rozwoju, w szczególności dzieci z diagnozą autyzmu, zespołu Aspergera, całościowymi zaburzeniami rozwoju.
Dla kogo?
Terapia logopedyczna jest skierowana przede wszystkim do dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju (w tym dzieci ze spektrum autyzmu), dziećmi z zespołem Downa i niektórymi zespołami uwarunkowanymi genetycznie.
Prowadzimy terapię logopedyczną również dla dzieci ze Specyficznymi Zaburzenia Językowymi

Terapia psychologiczno-pedagogiczna

Terapia psychologiczna obejmuje wykorzystywanie wiedzy z zakresu psychologii behawioralnej, poznawczej, poznawczo-behawioralnej, rozwojowej, oraz systemowej w celu wspomagania rozwoju dziecka oraz wsparcia psychologicznego systemu rodziny.
Efekty dla dziecka:
-
lepsze efekty w nauce;
-
zwiększenie uwagi dziecka;
-
zmniejszenie nadpobudliwości ruchowej;
-
lepsze relacje z rówieśnikami;
-
lepsze relacje z rodzicami;
-
praca nad trudnościami emocjonalnymi;
-
praca z deficytami w umiejętnościach społecznych;
-
praca z zaburzeniami zachowania;
-
nabywanie umiejętności pomagającym w radzeniu sobie ze stresem;
-
zmniejszanie trudności wychowawczych.

Efekty dla dziecka:
-
pozytywne oddziaływanie na układ nerwowy dziecka;
-
bardzo korzystnie wpływa na rozwój mowy;
-
łatwiejsze ujawnianie emocji i uczuć;
-
wspieranie rozwoju wszystkich zmysłów;
-
świetna zabawa.

Sensoplastyka jest poznawaniem otaczającego nas świata poprzez połączenie silnych doznań dotykowych, wzrokowych, smakowych i słuchowych.
Coś co brzmi kosmicznie, ostatecznie okazuje się dość przyziemną zabawą która daje jednak nieziemskie efekty. Dzieci wprost ją uwielbiają.
Dla kogo?
Dla każdego dziecka, w każdym wieku.
Sensoplastyka to metoda wspierania rozwoju dziecka poprzez stymulację sensoryczną oraz swobodę procesu twórczego. W procesie tym wykorzystujemy wyłącznie naturalne składniki dzięki czemu dziecko może bezpiecznie dotknąć jak i również często spróbować każdego produktu. Zajęcia z sensoplastyki to nie tylko nauka i prawidłowy rozwój Twojego dziecka, to przede wszystkim świetna zabawa, która pobudza kreatywność.

Sensoplastyka
Trening umiejętności społecznych

Trening umiejętności społecznych to technika terapeutyczna skupiająca się na umiejętnościach społecznych w tym, poprawianiu funkcjonowania dziecka wśród innych ludzi.
Efekty dla dziecka:
-
poprawa umiejętności komunikacyjnych;
-
zamiana niekorzystnych zachowań na te bardziej akceptowane w społeczeństwie;
-
umiejętność inicjowania, ale i właściwego prowadzenia rozmowy;
-
umiejętność wyrażania krytyki, ale i umiejętność reagowania na krytykę;
-
metody radzenia sobie z różnymi uczuciami – zarówno negatywnymi, jak i pozytywnymi;
-
umiejętność słuchania innych ludzi, ale i zdolność do zadawania pytań;
-
metody odmawiania;
-
nauczenie, jak pracować w grupie;
-
sposoby na rozwiązywanie konfliktów;
-
rozróżnianie uczuć – zarówno swoich, jak i doświadczanych przez innych ludzi.

Fizjoterapia (rehabilitacja ruchowa)


Zmysły stanowią podstawę rozwoju każdego człowieka. W przypadku dzieci z z zaburzeniami odbieranie otaczającego je świata i kontakt z nim za pośrednictwem zmysłów są zaburzone. Fizjoterapia ma pomóc przywrócić im zdolność nawiązywania kontaktów interpersonalnych oraz umiejętność współżycia z innymi ludźmi, a także umożliwić dostosowanie się do środowiska, w którym żyją. Jej celem jest pobudzanie zmysłów.
Efekty dla dziecka:
-
niwelowanie niepożądanych zachowań;
-
poprawa komunikacji i kontaktów z otoczeniem;
-
pobudzanie kreatywności i motywacji do działania;
-
poprawa koncentracji, otwarcie emocjonalne, redukcja lęku, apatii i stresu;
-
łagodzenie bólu, zmniejszenie zmęczenia;
-
poprawa samopoczucia, wzrost poczucia bezpieczeństwa, decyzyjności oraz możliwości wyboru;
-
wyciszenie osób nadpobudliwych, nerwowych, agresywnych poprzez uspokajający wpływ;
-
pobudzenie i zachęcenie do aktywności osób biernych poprzez zmniejszenie ich skłonności do izolowania się od otoczenia.
Alpakoterapia

Alpakoterapia jest to metoda wspomagająca, wzmacniająca efektywność terapii, edukacji i rehabilitacji, w której motywatorem są odpowiednio dobrane i wyszkolone alpaki. Jako dziedzina zooterapii polega na współpracy terapeuty i dziecka z alpaką.
Zwierzęta oddziaływują na sferę psychiczną, fizyczną oraz emocjonalną.
Efekty dla dziecka:
-
budowanie pewności siebie i poczucia własnej wartości;
-
budowanie pozytywnych emocji;
-
rozwijanie umiejętności wyrażania emocji;
-
rozwijania umiejętności odprężania się;
-
łagodzenie różnego rodzaju lęków;
-
akceptacja własnych ograniczeń;
-
rozwijanie motoryki, praca nad równowagą ciała, normalizacja napięcia mięśniowego;
-
poprawa koncentracji uwagi, poprawa zapamiętywania, wzbogacanie zasobu słownictwa, rozwijanie wszystkich zmysłów, rozwijanie komunikacji werbalne;
-
sposoby na rozwiązywanie konfliktów;
-
rozwijanie umiejętności współpracy w grupie;
-
rozwijanie umiejętności interpersonalnych w grupie.

Terapia integracji sensorycznej


Integracja sensoryczna to sposób porządkowania przez mózg informacji, odbieranych przez zmysły. Pozwala dziecku na celowe działanie, właściwe reakcje organizmu, umożliwia również selekcję informacji i odwołuje się do wcześniejszych doświadczeń. Warto podkreślić, że Integracja Sensoryczna jest procesem, który zachodzi poza świadomością, podobnie jak oddychanie a jej rozwój zaczyna się już w życiu płodowym, a więc towarzyszy nam od początku do końca życia. Celem każdej terapii SI jest poprawienie codziennego funkcjonowania dziecka a tym samym jakości jego życia.
Efekty dla dziecka:
-
poprawienie koncentracji;
-
odpowiednie reagowanie na bodźce zewnętrzne;
-
poprawa w nauce;
-
zmniejszenie nadpobudliwości ruchowej;
-
lepsza komunikacja z otoczeniem;
-
poprawa koordynacji ruchowej.
Dogoterapia

Dogoterapia metoda wzmacniająca efektywność rehabilitacji, w której motywatorem jest odpowiednio wyselekcjonowany i wyszkolony pies, prowadzony przez wykwalifikowanego terapeutę. Terapia tego rodzaju jest jedną z dziedzin zooterapii.
Efekty dla dziecka:
-
zwiększenie poczucia bezpieczeństwa;
-
wyciszenie zachowań agresywnych;
-
wyzwalają potrzebę spontanicznej komunikacji;
-
zmniejszają nadwrażliwość na bodźce dotykowe;
-
ułatwiają nawiązanie kontaktu z obcą osobą;
-
wydłużenie czasu koncentracji uwagi;
-
zniwelowanie blokady lęków przed zwierzętami;
-
rozwijanie funkcji opiekuńczych;

Ogród sensoryczny


Przebywanie w ogrodzie dostarcza nam bardzo dużo wrażeń zmysłowych, które nas uspakajają, odprężają, ale też pobudzają w nas fascynację i zaciekawienie światem przyrody. Ogród sensoryczny to taki, gdzie wszystkie nasze zmysły są pobudzane, gdzie nie jesteśmy tylko biernymi obserwatorami, ale również możemy dotknąć, posmakować, usłyszeć i powąchać otaczającą nas roślinność.
Efekty dla dziecka:
-
pozytywne wrażenia zmysłowe;
-
uspokaja i odpręża;
-
pobudza kreatywność;
-
uczy szacunku;
-
wspaniałe miejsce zabaw.
Terapia czaszkowo-krzyżowa

Terapia Czaszkowo krzyżowa jest odnogą osteopatii. Opiera się na delikatnym nieinwazyjnym dotyku przypominającym dotknięcia skrzydeł motyla. W trakcie trwania zabiegu zostaje przywracana równowaga w ciele na wszystkich poziomach: kostnym, mięśniowym, emocjonalnym. Metodą tą ściągamy napięcia i traumy emocjonalne zapisane w ciele. W trakcie zabiegu dziecko leży na łóżku do masażu, pozostaje w swoim ubraniu.
Dla kogo?
Dla każdego dziecka i osoby dorosłej by odzyskać równowagę i rozluźnienie. W szczególności polecane dla dzieci z nadruchliwością, problemami z koncentracją. Pomaga przy regulowaniu napięcia mięśniowego w ciele. Łagodzi bóle kostno mięśniowe.
Efekty dla dziecka:
-
pozytywne oddziaływanie na układ nerwowy dziecka;
-
uwolnienie emocji z ciała zapisanych w formie niewerbalnej;
-
poprawa koncentracji i uwagi;
-
wyciszenie;
-
rozluźnienie ciała;
-
przywrócenie prawidłowego ułożenia ciała względem linii środka;
-
zmniejszenie napięć i odczuć bólowych.

Arterapia


Arteterapia czyli terapia poprzez sztukę. Jest to rodzaj psychoterapii, który wykorzystuje różne dziedziny artystyczne.
Dla kogo?
Absolutnie dla każdego! Jest to świetna terapia zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych. Doskonale sprawdzi się podczas terapii z dziećmi ze spektrum autyzmu oraz z innymi zaburzeniami intelektualnymi.
Efekty dla dziecka:
-
pokonywanie lęków, wzmacnianie wiary we własne siły;
-
pobudzanie ekspresji i wyobraźni;
-
kształtowanie wrażliwości;
-
umiejętność nawiązywania kontaktów społecznych;
-
integracja grupy;
-
poprawa zdolności manualnych;
-
trening motoryki małej;
-
rozwój emocjonalny;
-
pogłębianie umiejętności twórczych oraz poznawczych.
